Voila - Reisverslag uit Vittel, Frankrijk van Leonie Vries - WaarBenJij.nu Voila - Reisverslag uit Vittel, Frankrijk van Leonie Vries - WaarBenJij.nu

Voila

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 April 2006 | Frankrijk, Vittel

Je suis arrivée et le voyage c'etais bien!
Donc, maintenant j'ai trouvée un ordinateur avec internet, mais je n'aime pas bien le clavier Français! Dat wil dus zeggen dat ik er ongeveer een uur over doe om dit te typen, want de letters en leestekens zitten op een andere plaats..
Maar goed, ik zal eens vertellen wat ik hier zoal doe en hoe dat is:
Ik heb nu twee weken op de miniclub gewerkt bij de jongste kinderen
(4-5)en ehm ja nee ik vind dat niet zo super. Ten eerste is er dus een taalprobleem en dat is logisch, maar de kinderen en ik kunnen elkaar moeilijk helpen. Ik praat niet altijd correct Frans en zij ook niet. Dat maakt het allemaal wel een beetje lastig. En met kinderen is het ook nog eens een keer zo dat ze een bepaalde grammmatica gewend zijn en ook een bepaalde intonatie. Dus als ik daarin een klein detail weglaat of anders doe dan snappen ze het dus niet.
Er zijn wel anderen die hen dan kunnen helpen, maar ik vind dat frustrerend dat ik het niet altijd kan. En als ze huilen valt er dus helemaal geen touw aan vast te knopen! Verder heb ik meer het idee dat ik bij de kleuterpolitie werk. De kids luisteren voor geen meter. Ik moet heel veel mijn stem verheffen. En zelfs dan reageren ze gewoon niet en doen waar ze zelf zin in hebben. Zou best een cultuurverschil kunnen zijn ook. Ik heb er nu ook even flink genoeg van want een man die zat leuk te verfen en hij had kinderen bij zich en keek niet op of om naar de anderen had ik het idee. Ik was dus redelijk geirriteerd, want ik kon die kinderen overal vanaf trekken :s
Verder hebben ze heel vaak de neiging om op elkaar te gaan zitten (bij voorkeur op elkaars hoofd of ergens anders waar het pijn doet)dus *zucht* Oja en ze hebben negen van de tien keer geen envie (zin) om iets te doen. Ik heb aan mn baas gevraagd of ik bij de iets oudere kinderen mag werken volgende week dus we zullen zien. Mijn baas: kortgezegd is hij best aardig, maar je moet niet het kleinste foutje maken, want dan legt ie je zeer temperamentvol (mooi eufenisme he)uit hoe het wel moet! Ik heb al een keer een aanvaring met hem gehad, want ik was het helemaal zat! Hij maakte me stiknerveus en dat heb ik hem gezegd. Sindsdien is het wel iets beter, maar ik mijd hem liever wat. Iedereen hier trouwens haha. Hij heef tot nu toe op drie avonden na elke keer het briljante idee gehad om 's nachts te vergaderen. Daarna duiken wij nog de nightclub in en das heel leuk! 's morgens weer vroeg op. Ik slaap gemiddeld vijf tot zes uur per nacht en ik ben niet eens doodmoe! De gasten hier zijn heel vriendelijk en daar eten we dan ook elke avond mee. Dat is allemaal wel leuk. Alleen hebben we ook twee keer per dag een rendez-vous met ze en dat is verplicht. Dan moet je ams je even vrij hebt verplicht gezellig gaan doen met ze. Het is hier echt allemaal heel strict! Het is niet zo dat het alleen maar ellende is ofzo. Ik verbeter mijn Frans elke dag een beetje en ik maak wel lol met de mensen hier. Vorige week was ik een dagje bij de iets oudere kinderen en daar heb ik me heel goed mee vermaakt ook! Heb au clair de la lune geleerd haha. De shows hier zijn heel leuk en het theater is supermooi! Er is alleen weinig variatie, want ze doen elke week hetzelfde :)
Ik trek veel op met een NL jongen (die helaas morgen weggaat)en een Belgische jongen (die nog twee weken blijft). Verder kan ik het heel goed vinden met mijn kamergenootje, dus dat is fijn. Het heeft voor mij heel veel voordeel dat ik in een groot team werk, das erg leuk! Dat heb ik toch liever dan steeds met zn tweetjes. Het weer is hier heerlijk op dit moment en dat is al de derde dag! Daarvoor had ik meer het idee dat ik in Nederland was (als je begrijpt wat ik bedoel). Morgen ben ik een dagje vrij dus dan maar eens even bijslapen, want das wel lekker met van die dagen van 18 uur.
Zzzzzzzzzzzzzzz
Seeyou! xxx

  • 22 April 2006 - 14:47

    Anne:

    Bonjour Leonie!
    Nou, dat is echt het enige frans wat ik tegenwoordig nog kan sinds ik wat spaans kan :( Nou ja niks aan te doen. Jeeh, dus je zit in La France. Klinkt goed, behalve dan dat de kinderen op elkaars hoofd gaan zitten...hihihi! Nou ja, hoe lang zit je er nu? En met het frans praten komt het vast goed. Succes ermee! Hier is alles okay, het is gister zowaar 17 graden geweest...nou nou! poehe, maar het voelde goed hoor!
    Liefs Anne

  • 22 April 2006 - 19:01

    Lara:

    Ik zei toch... alle franzen zijn ettertjes hihi.

    au revoir!

  • 23 April 2006 - 14:11

    Rendi:

    kinderen die bij elkaar op t hoofd gaan zitten? gezellig, dan ga jij er toch ook bovenop zitten? ;) t is hier trouwens heerlijk weer! t zonnetje schijnt en de lucht is blauw! lentuhh!
    -xxx- mij

  • 24 April 2006 - 07:06

    José:

    Guten Morgen!!
    hmm..das geen Francais..mon francais c n'est pas bon..of zoiets...
    hey maar hoe lang blijf je ook al weer in Vive la France?
    liefs José

  • 24 April 2006 - 16:30

    Patricia:

    heey bonjour Leonie!

    ca va bien?
    ik denk ik laat eens een berichtje achter. oh lekker in frankrijk, ik wel een beetje jalours. en hopelijk een beetje lekker weer.

    au revoir!

    groetjes patries

  • 24 April 2006 - 18:27

    Ivo:

    Klinkt wel allemaal typisch club med jah :D Ook heel goed dat je iig ook ff naar Night Club gaat anders werk je ook alleen maar. Hoe gaat het met het leren van de Crazy Signs? En zijn er ook GO's die mij toevallig kennen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vittel

Vittel

drie weken recreatiewerk gedaan voor Club Med in Vittel, France

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2006

Soyez naturelle!

22 April 2006

Voila

04 April 2006

Je vais au Vittel

30 April 2005

:(
Leonie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 36294

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Maart 2015

Een jaar in Schotland

16 Mei 2013 - 02 Juni 2013

Korte rondreis door Andalucía, Portugal en Marokko

15 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Een week zonder lezen..

01 Februari 2011 - 04 April 2011

Mexico!

16 Mei 2009 - 23 Mei 2009

Paris Ouiii Ouiiii

04 April 2006 - 01 Mei 2006

Vittel

28 Januari 2005 - 30 April 2005

Barcelona!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: