De laatste week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Vries - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Vries - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 April 2005 | Spanje, Barcelona

Hey :)

Langzamerhand begint het allemaal steeds meer te dagen dat het weer aan een einde komt. Zoals ik de vorige keer al gezegd had ben ik blij om weer terug te keren naar Nederland, maar het gevoel is nog steeds dubbel en dat blijft denk ik ook wel zo. Denk dat ik Barcelona wel ga missen als ik weer thuis ben.
Dat wil zeggen als ik daar tijd voor heb. En de meesten van jullie weten wel wat ik daarmee bedoel denk ik.

Maar goed nu even weer een kleine update.
Wat heb ik zoal gedaan.
Ojah Ben met Roy naar Tarragona geweest!! Dat is een stad ten zuiden van Barcelona en dat was echt super! Hele mooi stad is dat. Heeft een mooi oud stadsgedeelte. Hebben met een ijsje lekker over de zee staan staren. Zo mooi :) Veel gelopen daar en veel gezien. Zag nog een wilde kat. Die leek echt wel een beetje op een leeuw, tijgerachtig iets vond ik. Dus de jacht begon :D Ik achter de kat aan, want die wilde ik op de foto.
Poes poes.... maar poes wilde niet op de foto.. Poes liep steeds een stukje verder weg en ik kwam steeds een stukje dichterbij. Nou het is me wel gelukt om Poes mooi op de foto te krijgen hoor!!
Verder wilden we daarna lekker uit eten, maar alles was gesloten in Tarragona, helaas. Terug naar Barca dus en daar naar veel zoeken en kieskeurig zijn een leuk chinees, goedkoop restaurantje gevonden. Kan sangria erbij, Mmm :) Kregen we na afloop ook nog chineze wijn.. Nou jah erg lekker allemaal en erg genoten :)

Ojah die dag ook nog in Casa Mila geweest. Dat is ook van Gaudi. Erg mooi, vooral het dak. Ik blij dat ik geen last van hoogtevrees heb!!

Volgende dag Roy 's ochtendsvroeg weer vertrokken en die dag hadden wij voor het laatst stage.
Dat was echt zoo leuk! De kinderen hadden speciaal voor ons een lied ingestudeerd. "If you're happy and you know it clap your hands, stamp your feet" etc. En op het laatst. "If you're happy and you know it say goodbye, GOODBYE!! Echt zoo leuk, helemaal verrast gewoon. En toen hadden ze ook nog een cadeautje voor ons. Ieder kreeg een plakboek met allemaal tekeningen en werkjes van de kinderen. Echt heel erg leuk! En we zijn er eigenlijk niet eens zo lang geweest. Heb de mogelijkheid om contact te onderhouden met twee scholen in Spanje en eentje in Taiwan. Dus misschien nog een keer die kant op in de toekomst? We'll see. Was in ieder geval wel welkom.

Zaterdag was het Sant Jordi. Dat is hier een soort van valentijnsidee. Het is dus gewoon Sint Joris, maar dat vieren ze hier echt. Het is de traditie dat mannen aan vrouwen een roos geven en dat vrouwen aan mannen een boek geven. (lekker eerlijk verdeeld weer he :P) Dus wij de hele dag in de mensenmassa gelopen (die ik ondertussen echt wel goed zat ben!) en zijn neergestreken op een terrasje bij de haven. Ik natuurlijk weer verbrand, maar Hesther ook, want die heeft net zo'n lichte huid als ik heb. Gelukkig deed het deze keer geen pijn, want heb vrij snel mn truitje over mn schouders gelegd. Had alleen die dag een rok aan dus 's avonds was het toch echt te koud aan het worden en toen zijn we om twaalf uur maar huiswaarts gekeerd.
Zondag was het de bedoeling om naar Sitges te gaan, maar het weer was er niet naar. Zijn uiteindelijk naar een film geweest die ik niet zo leuk vond, maar ja dat ken he.
Zondagavond (ja, zondag) zijn we uitgeweest naar de Baja Beach club. Ook erg leuk!

Goh en nu is het alweer dinsdag. Ja ik zal het jullie besparen om er een dagboek van te maken. Donderdag hebben wij ons afscheidsfeestje. Dat belooft wel aardig druk te worden!Vrijdag afscheidsetentje met de roomies! Heb er wel veel zin in, maar dan is het uiteindelijk toch echt zo ver dat ik weer terug kom naar Nederland.
Heb wel zin om even naar Steenwijk te gaan. Is after all toch mijn eigen stad.

Nou ik heb alweer heel veel verteld en ik ga jullie hopelijk allemaal snel in levende lijve terug zien.

Tot nu toe dus nog even virtuele knuffels :)

Leonie

  • 26 April 2005 - 09:48

    Leonie:

    Ojah Ferdie, ben al een klein beetje begonnen met het inpakken van mn spulletjes. Ik vlieg om tien uur en ben dus rond twaalf uur 's middags weer in Nederland.
    tot snel!
    *smak*

  • 28 April 2005 - 10:36

    **plien**:

    Hey leo.

    ik wens je nog een fijne laatste week. geniet er ff lekker van! we zullen elkaar vast wel weer zien in zwollywood. (kom je weer bij vezass werken? ik heb daar vandaag mijn laatste werkdag :) ik heb nu een nieuwe baan, kijk maar op mijn site voor details.)
    ik hoor van je

    xxx plien

  • 28 April 2005 - 16:50

    Ferdie:

    Dus je komt niet koninginnedag hier in l'warden vieren?? let wel sneak 3 mei!! tot snel

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 36296

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Maart 2015

Een jaar in Schotland

16 Mei 2013 - 02 Juni 2013

Korte rondreis door Andalucía, Portugal en Marokko

15 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Een week zonder lezen..

01 Februari 2011 - 04 April 2011

Mexico!

16 Mei 2009 - 23 Mei 2009

Paris Ouiii Ouiiii

04 April 2006 - 01 Mei 2006

Vittel

28 Januari 2005 - 30 April 2005

Barcelona!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: