Dubbel - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Vries - WaarBenJij.nu Dubbel - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Vries - WaarBenJij.nu

Dubbel

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

12 April 2005 | Spanje, Barcelona

Dag lieve leesbuiskindertjes,

En zo begon het allemaal in fabeltjesland..
Goed.. ik zal eens even iets nuttigs gaan vertellen. Nou ja dat is natuurlijk ook relatief he..

Ik ben nu al een behoorlijke tijd hier en moet zeggen dat ik me hier ook thuis voel. Heb leuke huisgenoten, doe veel leuke dingen, Roy is hier geweest, was heel gezellig en volgende week komt hij weer! Heel handig als je maar een paar uur bij elkaar vandaan zit.

Maar nu begint de tijd toch echt te dringen..
was me er al eerder van bewust dat ik nu echt dingen moet gaan inplannen, want ik heb niet meer zoveel weekenden hier.
Ik wil in ieder geval nog naar Montjuíc (de fonteinen zien!) en als me dat niet lukt voor ik weg ga dan blijf ik hier haha. Nee, hoor dat gaat wel lukken. Als ik echt iets wil..

OK, maar aan de andere kant heb ik ook heel veel zin om iedereen weer te gaan zien!! Verder heb ik het verlangen om van allerlei dingen te gaan bakken. Koekjes, ovenschotels (eigenlijk alles waar je een oven voor nodig hebt, want die heb ik hier niet) En ik wil wite chocolade mousse maken (Esther??) en Tiramisu (Lieke??) Ja... weet ook niet wat ik heb, maar ach heb wel vaker van die gekke dingen :) Wie komt er bij me eten? Opgeven via de site :P
Maar even alle gekheid op een stokje. Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik weer naar NL ga daar heel veel zin in heb. Dan kan ik iedereen weer zien en lekker kletsen, daar heb ik nu al zin in. Want ik geniet heel veel van mijn periode in het buitenland, maar het is toch wel even fijn dat je weer de mensen om je heen hebt die je drie maanden niet gezien hebt.

En wat die foto´s betreft.. ik heb het geprobeerd op twee computers van mijn huisgenoten in het spaans en in het portugees, maar het is een lastig programaatje om te installeren en het is niet gelukt. Toen heb ik nog gevraagd in een fotowinkel wat ze konden doen, maar daar schoot ik ook niks mee op. Nu kan ik de laatste paar weken nog alles proberen, maar heb besloten het maar lekker op de computer thuis te doen. Daar is het programma al geinstalleerd en kan ik alles zo ernaar toe bluetoothen. Jullie zullen dus echt geduld moeten hebben... en wil je ze dan zien, krijg je ze tegelijkertijd met mijzelf te zien denk ik. Nou, twee vliegen in een klap!

Zal ik eens iets over stage vertellen?
Voor de geinteresseerden onder ons.
Het is heel leuk. Ja, dat is niet echt nieuw voor velen van jullie. We doen daar dus kleine opdrachtjes met de kinderen. Maximaal een uur zeg maar. Dan geven wij dus les. En met zn drieën verdelen we wie wanneer de leiding heeft. We geven les aan de groepen 4 tm 7 zeg maar. En dat is best pittig, want we zitten een beetje op een speciale school. (Heb het gevoel dat ik dit ergens eerder heb getypt..maar weet het niet zeker) Dat merk je vooral in groep 7. Die blèren dus rustig door je uitleg heen. En als ik zeg blèren dan bedoel ik ook blèren. Neem het maar zo letterlijk mogelijk. Voor hen is het heel moeilijk om ons te begrijpen wanneer we Engels geven en dat ook in het Engels doen. Dus wat krijg je dan? Juist, erdoorheen blèren. Maar goed, het is wel heel erg leuk, want als je iets leuks voor ze hebt, willen ze ook allemaal wel graag meedoen. Maar makkelijk is het niet en we hebben zeker de hulp nodig van de docent. Alhoewel die ook niet echt controle heeft..maar dat is een verhaal apart en heeft met de school te maken.
Verder krijgen wij eigenlijk heel veel dingen aangeboden van deze school. Gisteren zijn we naar een theater van Robin Hood geweest. Dat was in het Engels en was erg leuk! Daarna kregen we ´s avonds een cursus story telling. Die werd gegeven door een beetje een ADHD mevrouw genaamd Lola. Maar uiteindelijk viel het nog wel mee en had ze toch donders leuke ideeën. Ben dus helemaal geïnspireerd haha.

Heb hier een drankje leren kennen. Mujito. (spreek uit moechieto) en dat is een beetje vreemd, maar wel lekker. Om het maar op zn rivella´s te zeggen. Heeel veel ijs en verder citroen, suiker en mint ofzo? Geen idee hoe het precies te omschrijven, maar het is wel lekker. En errug duur.. zeg maar 5 euro.. maar dan kun je er wel heel lang van drinken. Heb het zelf nog niet besteld, maar dat ga ik binnenkort maar eens doen.

Nou ik heb jullie nu wel weer aardig op de hoogte gehouden he..

En denk erom.. oogjes dicht en snaveltjes toe!

*smak*

Leonie (alias Meneer? de uil..)

  • 12 April 2005 - 12:19

    Leonie:

    Hey Marjet! Leuk dat je laatst weer een berichtje op mn site geplaatst had! Die foto´s dat wordt dus niets, zoals je in mn verhaal al hebt kunnen lezen. Maar ik heb nu zelfs een foto van mn voordeur gemaakt.. haha dat doe je ook nog even in de laatste paar weken.. Maar goed.. we moeten als we in NL zijn maar een keer foto´s gaan uitwisselen, want ik hoorde van Lieke dat jij ook al aardig wat uitstapjes hier en daar hebt gemaakt.
    Liefs,
    Leonie

  • 12 April 2005 - 12:21

    Leonie:

    Hey Jose!
    Ja, het is een heel andere manier dan met zo´n doorstuurmail he. Heb jij eigenlijk al weer plannen om op avontuur te gaan?
    Knuffel uit Barcelona

  • 12 April 2005 - 16:48

    Annemary:

    He Leonie,

    ¿Como esta? Ahora es mejor!
    Hoe gaat het met je? Met mij gaat het weer wat beter! Maar dat had je gelezen op mijn site. Ik lees dat je het ook naar je zin hebt en dat de tijd begint te dringen dat je naar huis gaat. Wanneer ga je naar huis dan? Ik heb nog een lange tijd ben hier nu een maand. En ik moet zeggen dat het Spaans me steeds beter af gaat!
    He, ik wens je nog veel plezier de laatste periode! En we spreken af als ik weer terug ben...lekker verhalen uitwisselen!

    Hasta luego!
    Anne

  • 13 April 2005 - 06:13

    Jose:

    Hey Leonie!!

    ik krijg heel erg de behoefte om weer te reizen als ik jouw verhalen zo lees....echt wel!!
    Maar ik heb gewoon echt geen geld om weg te gaan voor langere tijd en moet nu eindelijk eens de studie afmaken...
    hmm..ga een weekend naar Antwerpen; telt dat ook ? :-)

    succes en knuffels!!
    uit een druilerig Amsterdam

  • 14 April 2005 - 12:55

    Leonie:

    Hmm, een weekendje naar antwerpen? Ligt eraan wat je daar gaat doen haha. Dan moet je op zn minst naar de bingo :P Maar je hebt gelijk hoor, reizen kost veel geld. Het leven in Spanje is wel goedkoper, maar toch manage ik het om meer geld uit te geven (beetje toerist toch) en ojah ik verleer mijn Nederlands een klein beetje.
    Maar in Amsterdam is het druilerig? Troost je dat zal het dit weekend ook bij ons zijn :(
    Knuffels terug uit een nu nog zonnig Barcelona

  • 15 April 2005 - 17:21

    Ferdie:

    hey leo, het wordt echt tijd dat je weer terug komt! leer je die arme kinderen ook nog wat nuttigs!?!? :) heb je al een datum vrijgehouden voor de rummicub en het kussen gevecht?!
    nog veel succes de laatste daagjes, en tot snel.
    liefs ferdie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 36326

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Maart 2015

Een jaar in Schotland

16 Mei 2013 - 02 Juni 2013

Korte rondreis door Andalucía, Portugal en Marokko

15 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Een week zonder lezen..

01 Februari 2011 - 04 April 2011

Mexico!

16 Mei 2009 - 23 Mei 2009

Paris Ouiii Ouiiii

04 April 2006 - 01 Mei 2006

Vittel

28 Januari 2005 - 30 April 2005

Barcelona!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: