Nog even en ik mag weer terug naar Barcelona - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Leonie Vries - WaarBenJij.nu Nog even en ik mag weer terug naar Barcelona - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Leonie Vries - WaarBenJij.nu

Nog even en ik mag weer terug naar Barcelona

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 Maart 2005 | Spanje, Madrid

Hallo iedereen die dit leest,
Ik zit nu in mn jeugdherberg de laatste uurtjes af te tellen voor ik weer naar huis ga. Wel handig dan dat ze gratis internet hebben hier. Kan ik toch een verhaaltje vanuit Madrid typen.
Vrijdagochtend vroeg aangekomen. De man waarmee ik op de heenweg heeft me getrakteerd op een kop thee en een plaatselijke spaanse lekkernij (dat smaakt naar oliebollen haha) Ojah ik mag eigenlijk niet met vreemde mannen meegaan, toch papa en mama? Haha! Nou die heeft mij verder nog even uitgelegd hoe de metro´s in Madrid werken en welke lijn ik moest hebben naar de jeugdherberg. Uiteindelijk na wat zoeken en met mn neus kijken toen ik eindelijk in de goede straat was (ook geen nieuws) toch dat hostel gevonden. De deur zag er niet al te vriendelijk uit, maar de rest van binnen wel! Aangekomen op mn kamer dacht ik geen bed te hebben, maar weer niet goed gekeken (wat heb ik daarmee?) er was er nog 1tje vrij. Mijn kamer heb ik met een stel Amerikanen gedeeld. Ben die avond met hen op stap geweest. We zijn naar de bingo geweest. Ja ja bingo!! Nu denken jullie vast, goh leuk! uhum.. het was een heel speciale bingo hoor. Je moest er je paspoort voor mee hebben! Dus weer terug naar het hostel voor mn paspoort.. en dat om bingo te spelen. Dacht bij mezelf het mag dan wel heel bijzonder zijn. Nou in de bingo zaal aangekomen, bleek het ook wel anders te zijn dan de Nederlandse huis-tuin-en keuken bingo.. Het was echt meer als een casino. Vandaar dus dat paspoort. Jonger dan 18 jaar mocht je er niet in.. En je kon er geld mee winnen. Nou dat was wel zo´n beetje mijn avontuur haha.
Zaterdag eigenlijk weinig bijzonders gedaan. Beetje rondgeslenterd in de stad, niks gekocht. Vandaag (zondag dus) ben ik naar een enorme vlooienmarkt geweest, was wel leuk. Daarna naar een museum hier. (Ik heb er ondertussen al aardig wat gezien) en ook dat was de moeite waard. In tegenstelling tot het museum waar ik vrijdag was. Die vond ik tegenvallen op een paar schilderijen na dan. Van een heb ik dan ook een poster gekocht. Is van Monet. Charing cross bridge. Zoek maar op google als je wil weten hoe dat eruit ziet.
Even denken, vergeet ik nog iets te zeggen?
Nee, dat was het denk ik wel.
Ik ben eigenlijk wel blij dat ik weer terug ga naar Barcelona. Zie ik mn huisgenoten weer terug. Een tijdje op jezelf is niks mis mee, maar na een tijdje wil je dan toch wel weer gezelschap.. want alleen is maar alleen.. En hier mee sluit ik mijn verhaaltje maar weer eens af.

Dikke knuffel en tot uit Barcelona!

• 28 Maart 2005 - 12:22

Plien:

hey leo! het valt best mee om in je eentje te reizen he!
    zeg, wanneer zet je wat foto's op je site? kunnen we zien wat voor plaatje bij je verhalen hoort! :D
    besos!

• 29 Maart 2005 - 16:16

Marjet:

Hoi Leonie,
    wel veel foto's maken hoor! Die wil iedereen zien natuurlijk als je terug komt. En niet alleen van Barcelona...
    Nou meid, veel plezier en tot horens.
    Groetjes van Marjet.

• 30 Maart 2005 - 13:59

José:

altijd leuk om je verhalen te lezen maar ik ben het met de andere twee eens; mag er ook een fotootje bij een keertje ? :-)

hey; succes verder!

knuffel uit Amsterdam

• 16 April 2005 - 17:39

Roy:

Heey leonie,
    leuke site heb je hier toch weer. Ben je klaar voor mijn komst van komende woensdag?ik wel in ieder geval...Ja ik ben eigenijk ook wel benieuwd naar de foto's... Kom je die ook aan mij laten zien???? Nou tot woensdag maar weer want hoor alles liever live van je dan dat ik het lees. Groetjes en knuf!