Veilig aangekomen :-) - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Leonie Vries - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen :-) - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Leonie Vries - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen :-)

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 Februari 2011 | Mexico, Tulum

Zo, dat was me een reis!  Aansluiting niet kunnen halen, snipverkouden, misselijk, ongeïnteresseerde Amerikanen, maar ook een zeer vriendelijke taxichauffeur die het un gusto vond om mij voor een vriendenprijsje naar het hostel te brengen toen ik het echt ff kwijt was. 

Tegen middernacht eindelijk op plaats van bestemming. Enorme dorst. Ik vroeg om wat water en de eigenaar van het hostel heeft toen een fles koud water voor me geregeld, heel fijn! Tot nu toe eigenlijk alleen nog maar zeer behulpzame Mexicanen ontmoet en ze lijken allemaal prima te kunnen kaartlezen! (beter dan ik hihi) 
Goed geslapen vannacht, hoewel mijn hoofd echt in de war was qua tijd. Ik ging dus rond middernacht slapen, werd wakker om 2 uur en toen dacht ik dat het 14.00 uur 's middags was.. 
Vandaag ben ik verder gereisd naar Tulum. Een plaatsje met, als het goed is, mooie mayasites. 
Zit in een hostel met meerdere andere reizigers, waar je je eigen avondeten kunt bereiden :-)  hier blijf ik 2 nachtjes. 

Interessante dingen die tot nu toe gespot zijn:

- zwarte kratten aan houten paal als prullenbak
- vele palmbomen mét kokosnoten
- glimpje van azuurblauwe zee
- soort ratachtig dier met lange, spitse snuit..(hoe heten die?)

Morgen denk ik maar eens de eerste mayaruïnes bekijken en het witte zand onder mn voeten voelen.
Reizen jullie mee? ;-)

Liefs

  • 03 Februari 2011 - 09:27

    Rendi:

    blij dat je goed bent aangekomen! is mr. oizo ook goed aangekomen? ;)
    dat ratachtige dier, is dat misschien een possum?

    knuff mij

  • 03 Februari 2011 - 09:58

    AM:

    Hey Leo,
    goed om even iets van je te horen!
    Grappig om te lezen dat alle hobbels op de weg toch wel weer een beetje in evenwicht gebracht worden door aardige mensen. En zo hoort het natuurlijk ook! Ik wens je de komende dagen nog veel meer lieve, mooie en interessante ervaringen toe. En dan niet vergeten er over te schrijven hè...
    Liefs, AM
    P.S. mijn voeten beginnen al jaloers te worden! ;-)

  • 03 Februari 2011 - 10:03

    Sabine Veen:

    Yoooo!

    Nice. Geniet er van en niet te snel boos worden op onbehulpzame mensen hè. ;) :D

  • 03 Februari 2011 - 14:13

    Yonina:

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Die kratten op stokken hebben ze in Suriname ook, de caribische variant van de prullenbak :-) Gaan we foto's zien?

  • 03 Februari 2011 - 14:27

    Bartha:

    Hoi Leonie,
    Fijn dat je goed aangekomen bent op de plaats van bestemming!!
    Weet je vader jou ook te volgen?? Je moeder niet, had een telefoontje van haar gekregen dat je aangekomen was.
    Maar tis ook logisch dat moeders je niet kan volgen, moet eerst computer les hebben hihihihi.
    Nou meid doe voorzichtig en hou je taai.
    Liefs Bartha.xxxxxxx

  • 03 Februari 2011 - 15:13

    Esther:

    Hey hey!
    Fijn te lezen dat je goed aan bent gekomen! Geen verstand van rat achtige beesten, en daar ben ik niet verdrietig om :)

    Succes, en veel plezier verder!!!

  • 03 Februari 2011 - 18:19

    Angela:

    Fijn dat je goed bent aangekomen!!!
    Ik kan begrijpen dat je last had van een jetlag. Daar had ik ook last van toen we in Cuba waren.
    Heerlijk, zon, zee en strand!
    Ik ben jaloers!!!

    Geniet ervan en ik heb benieuwd wat je daar allemaal zal beleven.

    Liefs Angela

  • 03 Februari 2011 - 19:30

    Marthe:

    Hey skatje!
    Fijn dat je er heelhuids aangekomen bent. Wat een rotreis! En jetlag is zo vervelend.. Je kan het beste zoveel mogelijk meedraaien in het ritme en overdag lekker veel daglicht krijgen, anders word je weer slaperig haha.

    Heel veel plezier met je reis!

    xxxx

  • 03 Februari 2011 - 20:12

    Lara:

    Hey chickie! jij hebt nu toch wel genoeg ervaring met het missen van vluchten om het hoofd koel te houden? ;-). Have fun bij je mayadingen!

    (poging 2 tot posten)

  • 04 Februari 2011 - 15:12

    Milou:

    Jooooo je bent er! :D Hebben de voetjes het witte zand al gevoeld? Tulum is mooooooi he! :D

    Hier alles top. Sushi moest even wennen door aan de nieuwe spulletjes en kleding te snuffelen, maar nu is't helemaal goed. We hebben d'r ritme aardig door en ze laat zelf goed genoeg blijken als ze trek heeft ;)

    Het gaat dus echt heel goed hier, vooral de ruimte die we ineens hebben. Heerlijk. Zie m'n facebook voor'n filmpje van je huisje ;)

    Enjoy girl!!! xxxxxxxxxxxxies

  • 04 Februari 2011 - 19:05

    Desiree:

    Heey Leonie !
    Super leuk om te horen dat je goed bent aangekomen,heel veel succes met je reis en ik zal zeker blijven kijken

    Liefs Desiree

  • 11 Februari 2011 - 16:42

    Laura:

    Hoe gaat het daar in het verre land? Ben benieuwd naar je avonturen!
    In Nederland is het grauw met regen, geniet van de zon!

  • 14 Februari 2011 - 17:22

    Ria Bijkerk:

    Fijn te lezen dat jet naar je zin hebt en lekker aan het genieten bent.Je maakt ons wel een beetje jaloers lekker weer wit zand en wij hier maar zitten te "druilen"Maae ik zou graag wat foto"s bij je verslagen zien kan ik mij er ook een voorstelling van geven.Geniet lekker verder,gr van ons allemaal..............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 36297

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 14 Maart 2015

Een jaar in Schotland

16 Mei 2013 - 02 Juni 2013

Korte rondreis door Andalucía, Portugal en Marokko

15 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Een week zonder lezen..

01 Februari 2011 - 04 April 2011

Mexico!

16 Mei 2009 - 23 Mei 2009

Paris Ouiii Ouiiii

04 April 2006 - 01 Mei 2006

Vittel

28 Januari 2005 - 30 April 2005

Barcelona!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: