Newsflash - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Vries - WaarBenJij.nu Newsflash - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Vries - WaarBenJij.nu

Newsflash

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Februari 2005 | Spanje, Barcelona

Sjow weer eens een berichtje van mij.
Hier is alles nog steeds goed. Heerlijk weer en we doen veel leuke dingen. We hebben la Sacrada Familia bezocht en beklommen en ook zijn we in Parc Guell geweest....echt zoooo mooi!! Betoverend :) We zijn nog van plan om naar Casa Battlo te gaan. Al deze gebouwen en dan dat park zijn ontworpen door Antonió Gaudi.
We Casa Battlo ook al van de buitenkant gezien en dat is echt net een sprookjespaleis!
Verder willen we nog naar Montjuíc gaan. Dat is ook een park en het heeft een fontein met allerlei kleuren licht en volgens mij ook muziek. Lijkt me helemaal super!

Maandag zijn we hier begonnen met onze cursus Catalaans. Dat is de taal die ze hier spreken. Soort streektaal eigenlijk. Het lijkt meer op het Frans dan op het Spaans vind ik en het is erg pittig. We doen dat 4 uur per dag. Maandag tot en met vrijdag van half vier tot half acht, dus intensief is het ook nog. Het wordt gelukkig al wel leuker en ik begin er ook wat meer van te begrijpen.
Ik zit in een heel leuke internationale klas met mensen uit o.a.: brazilië, Chilie, Italië, Spanje, Finland etc. We zijn al meegevraagd voor een of andere latin rock party en die moet dan vanavond plaatsvinden. Ik ben benieuwd haha!

Ik weet nog niet welke vakken we straks nog moeten gaan volgen. Daarvoor moeten we eerst een afspraak maken met onze tutor hier (waar het email adres niet van klopt...handig..) om te overleggen wat we kunnen doen en hoeveel punten we daarvoor krijgen. Ook stage is nog onbekend.

Nou dat was het wel weer even voor nu.

Ik probeer snel weer iets te posten.

Liefs + knuffels

Leonie

• 05 Februari 2005 - 09:43

Marjet:

Hey Leonie,

Wat leuk dat jullie al wat van die prachtige gebouwen bezocht hebben! Al veel foto's gemaakt?
    De Spaanse studenten bij ons op school spreken ook Catalaans. Succes met die studie, haha!

Heel veel plezier verder!
    Groetjes van Marjet.

• 05 Februari 2005 - 15:05

Annemary:

He he! wat leuk, dat je zoveel leuke dingen doet. Parc Guell is inderdaad echt fantastisch! Ben er zelf ook geweest, je waant je in een andere wereld. Ik denk, dat ik daar iedere dag zou zitten met een beetje mooi weer! Fijn dat je een leuke klas hebt, ook best belangrijk...nou ik hoor het wel weer. Dagdag Anne

• 07 Februari 2005 - 11:41

Laura:

Hey hey, de Sagrada Familia is mooi, he?
    (zacht uitgedrukt)Ben ik ook geweest!
    Veel succes met je Catalaans! -X-

• 07 Februari 2005 - 22:20

Erald:

Hey di ho!En al Heimwee naar het warme holland! Veel plezier toegewenst in barcelona en studeer ze!

Adios

• 08 Februari 2005 - 19:09

Patricia:

heeey leonie! je vermaakt je dus al behoorlijk, lekker joh! je hebt al veel dingen gezien al echt leuk! leuk dat je leuke mensen in je klas hebt, en van verschillende plaatsen cool zeg.dus spanje is erg mooi al

hahahaha, met koe is ook nog steeds alles goed.

greeties Patries

• 14 Februari 2005 - 08:16

Leonie:

Vind het erg leuk dat jullie allemaal reacties op mijn site plaatsen :)
    Hier alles nog goed, nog steeds lekker weer, alhoewel wel wat frisser. Nog geen heimwee dus. Foto\'s nog niet op de site nee. Gelukkig gaat het goed met Koe :)
    xXx

• 15 Februari 2005 - 16:29

Harry/Geke:

Hallo Leonie
    Zit je nog wel in Spanje want wwe horen de laatste week zo weinig van je of heb je het zo druk.

Harry/Geke

• 16 Februari 2005 - 22:01

Pauline:

hoi leonie!
    fijn dat je het zo naar je zin hebt, bij mij begint het nu ook wat te vlotten (au pair america).

als je nieuwsgierig bent en tijd hebt moet je maar ff kijken op de site:

www.plienie.waarbenjij.nu

haha ik hoor nu ook bij de club :)
    groetjes van plien (en de rest van vezass, beetje stil nu, want huib gaat morgen ook weg:( )